Winter is coming


Det är kanske lite att ta i att säga att vintern är på väg, men hösten är åtminstone i annalkande och jag är numera förberedd med min nya halsduk som jag stickade klart i veckan. Hösten och vintern är faktiskt mina favoritsäsonger konstigt nog till skillnad ifrån större delen av den nordiska befolkningen, som verkar tycka att det är jobbigt när det blir mörkt kallt och besvärligt. Men jag älskar snön, julen och att sitta inne och mysa under en filt!

Första veckan på Beckmans är avklarad och på måndag är det redovisning av vår första kurs. Vi har kommit en bra bit på vägen och trots att jag bara suttit vid mitt skrivbord i lite mer än en dag så börjar det redan likna något av det kreativa kaos som jag är så van vid här hemma. Än har jag inte riktigt vant mig vid att sitta i ett klassrum tillsammans med 13 andra kreativa människor och jobba men det är nog något man får vänja sig vid. Dessutom tror jag det blir bättre när man tagit dit alla sina grejer, inköpt en hurts, byggt en liten skärm/anslagstavla och riktigt bott in sig vid sitt skrivbord.


0 comments:

Skicka en kommentar