Let it rain


Nu kan höstregnet ösa ner om det så vill för jag är förberedd! Igår sydde jag antagligen det lättaste plagg jag någonsin sytt. Eller ja beroende på hur man ser det men när man syr i plast slipper man både overlocka och att pressa men det är både stelt och halt. Det är ju inte heller det mest hållbara plagg jag gjort och fy på mig som inte tänkte på hållbarhetsaspekten i det hela men mitt huvudsyfte, att hålla mig torr i höst, är ju åtminstone uppfyllt.

Den här veckan började vi på ett nytt projekt. Vi har fått två stycken klassiska plagg, i mitt fall safari jacka och knickers, som vi sedan ska tolka och göra en uppdatering av. Så egentligen borde jag inte alls sitta och sy regnkappor (och de 2 andra sömnadsprojekten jag har igång för tillfället) då jag borde fokusera på klassiker uppgiften som ska vara klar inkl. toile tills nästa fredag. Men jag hoppas att det finns tid till det också för så länge det är roligt så är det inte svårt att ta sig tid till det!

0 comments:

Skicka en kommentar