Klassikerprojektet


Idag redovisade vi vårt klassikerprojekt och här är det färdiga resultatet. Det är ett moodboard, en process bild och lite bilder på den färdiga toilen samt de färdiga illustrationerna. Uppgiften var som sagt att omtolka och uppdatera två klassiska plagg, i mitt fall safari jackan och knickerbocker byxorna. Vi skulle välja en person som inspirationstema och jag valde Valentina Tereshkova, den första kvinnan i rymden.

Redovisningen gick bra och jag tror vi alla fick väldigt bra och konstruktiv kritik samtidigt som vi blev uppmuntrade av att ha klarat av vårt första projekt. Det är nästan lite synd att jackan bara är i toile tyg för det hade varit roligt att kunna använda den. Istället hamnar den nog i garderoben bredvid toilen jag gjorde till arbetsproverna i våras. På måndag blir det nya friska tag då vi startar nästa projekt, mönsterdesign, men nu ska jag transformeras om inför insparken som går av stapeln ikväll klockan 20, maskerad med temat internet. 





0 comments:

Skicka en kommentar