A Book Lover's Confession


På Beckmans bibliotek finns det ett exemplar av ovanstående bok: Alexander McQueen; Savage Beauty. Det är en förträffligt vacker och intressant bok. Tyvärr är det endast en referensbok som inte får lämna biblioteket. Eftersom jag är en person med ett ganska starkt bokbegär, så var jag ju tvungen att skaffa mig en egen kopia så att jag kan bläddra, förundras och inspireras precis när andan faller på. Dessutom hade jag ju fått ett presentkort på Bokus när jag fyllde år så det var ett utmärkt tillfälle att använda det.

Jag kan helt enkelt inte låta bli att köpa fler vackra böcker och utöka min lilla samling, trots att bokhyllorna svämmar över och böcker får tillfälligt bo på soffan. Det finns ju så många bra böcker man känner att man bara måste ha! Jag vet att jag har sagt detta innan och antagligen försvarar mig med det varenda gång jag köper en ny bok. Men om jag bara hade ett enda syfte i livet så skulle det vara att läsa och bläddra i så många bra böcker jag bara kan. Nu när hösten är här och man helst sitter inne med en kopp te och kanske nybakta äpple & kanelmuffins så måste man ju ha passande läsning till.


1 comments:

Fröken Cocco Sohl sa...

Jag håller med dig min kära! Får jag tipsa om min favoritfotograf Tim Walkers bok Pictures. Den väger runt 1,6 kg och kostar typ 900 kr. Värd vartenda öre. Du har ju säkert sett hans modefoton för Vogue osv sen innan, men ändå :)

Skicka en kommentar