Söndag=paketdag?


Söndag till trots så fann jag ett efterlängtat paket till mig i vår brevlåda idag. Jag vet att posten inte är super bra på att hitta min brevlåda (mammas fina brev kan ibland ta över en vecka att hitta rätt) men att få paket på en söndag är ju bara helt fel. Men jag tackar den snälla människa som faktiskt lagt det i min brevlåda efter att det har varit på villovägar i någon annans brevlåda. Paketet var fyllt med tygprover och tråd som jag antagligen ska använda till min kollektion till Beckmansuppgiften "Hållbart mode". Så nu blir det till att välja ut material, test sy lite och knåpa ihop hela kollektionen.

Dessutom har jag hittat detta festliga garn på jobbet som jag känner att jag vill sticka något i. Färgåtergivning är ju alltid supersvårt men garnet är mer turkost i verkligheten och alldeles underbart. Det är en blandning av 70% ull och 30% nylon och är väldigt passande till att göra raggsockor av men jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag vill göra av det än.

0 comments:

Skicka en kommentar