the End of a Chapter




Ikväll hade vi vår sista Beckmanslektion, teckning med snällaste Kim. Det kändes lite konstigt att det var sista gången. Det låg en del press och stress inför arbetsproverna i luften och trots fina ord och råd från Kim så gick det inget vidare bra för mig på lektionen. Dessutom är det lite konstigt att det är sista lektionen när avslutningen inte är förän den 17e maj och jag kommer ju se mer av min kära kvällsklass. På ett sätt är det slutet på ett kapitel men det känns inte som slutet eftersom i stort sett alla i klassen söker till dagskolan och endel av oss kommer ju troligtvis att komma in. Frågan är ju bara vilka.

Nu bär det av hemåt för att jobba med arbetsprover och montera teckningar till Nyckelviksskolan. Man får ju lite ångest när man inser att det är lite drygt två veckor tills jag ska åka till Lidingö och lämna in mitt material till den textila utbildningen på Nyckelviken och sedan kämpa ytterligare en vecka till med Beckmansuppgifterna. Tiden är ju minst sagt knapp. Men jag hoppas att min planering håller och att allting ska bli klart i tid.

0 comments:

Skicka en kommentar