Post och brända sladdar


Det är mer eller mindre kaos hemma hos oss just nu. För det finns liksom inte tid att ta hand om dammråttorna i hörnen och oavsett om jag försöker plocka i ordning så tas varenda ledig yta upp av teckningar på tork. Jag tycker verkligen inte om oordning och kaos men det är ju positivt att jag lyckas producera lite saker. Om bara allt hade varit bra så hade jag varit super nöjd haha! ^^

Idag blev jag dock alldeles förskräckt när jag kände en doft av bränt här hemma. Jag blir ju total nojjig när sådant händer, speciellt när mitt luktsinne inte fungerar riktigt som normala sådana ska göra. Så Micke fick snällt komma över och sniffa i lägenheten och jag hade inte fel, det luktade bränt, men vi kunde inte komma fram till varför. Så nu går jag och oroar mig för att lägenheten ska brinna upp med alla mina ansökningar i den. Haha ja det är det jag är mest rädd för just nu.

Mappgenomgången igår gick förvånansvärt bra och jag fick lite tips och råd om hur jag skulle göra med mina ansökningar. Det var nästan lite för lite kritik med tanke på all oro jag känt innan. Men en liten suck av lättnad var nästan på plats. Dessutom kom det äntligen hem ett litet paket till mig idag, Modeologi av Yuniya Kawamura, en bok jag tänkt läsa väldigt länge och det känns som att det kan vara en bra bok att ha läst om man vill komma in på Beckmans, och det vill jag ju ^^

1 comments:

Sofia sa...

Den har jag,ingick som kurslitteratur under modevetenskapen. Helt ok! Kram <3

Skicka en kommentar