Stockholm Fashion Week



Denna veckan har det ju varit Stockholm Fashion Week. Det har hänt ganska mycket under hela veckan men tyvärr är ju det många visningar och events som bara är öppna för press & branschfolk. Men på måndag och tisdagkväll var jag på F12 för att titta in en gemensam visning av fyra designers och sedan på intressanta installationer av bl.a Obscur som var väldigt roligt! Obscur var riktigt imponerande med fina detaljer på herrplagg som var utöver det vanliga.

En annan designer som är väldigt duktig och skapar kreationer med bra känsla för material och fint hantverk är Lars Wallin. Enligt mig är det fantastiskt att han lyckas göra det han gör trots att Sverige är så litet och marknaden för specialbeställda klänningar, på näst intill couturenivå, måste vara väldigt liten. Utställningen på Waldemars Udde är ju helt fantastisk och jag kan bara säga att jag ångrar att jag inte besökt den tidigare! Det är verkligen roligt att kunna ta en lite närmare titt på så otroligt fina kreationer. Man fick ju inte lov att fotografera utställningen men jag uppmanar alla som är intresserade av extravaganta kläder att gå dit om ni inte redan gjort det. Jag måste också erkänna att jag inte skulle ha något emot om Lars Wallin blir mannen som skapar min framtida bröllopsklänning haha! ^^


0 comments:

Skicka en kommentar