It's like magic!



Det är minst lika tillfredsställande att lyckas med något man kämpat med som det är frustrerande att inte riktigt hitta rätt lösning på problemen. Idag har jag dock mest upplevt det förstnämnda då jag gett mig på att försöka förstå och konstruera några av mönstrena och idéerna som finns med i de inspirerande böckerna Pattern Magic som jag köpte & fick av Joe när vi var i London.



Efter några timmars klurande, klippande och nålande så har jag kommit en liten bit på vägen och lärt mig lite nya saker, så jag är stolt! Dock gjorde jag allt i en liten skala så det är mest för att ha som referens och hjälp i framtiden när jag behöver ta böckerna till hjälp. Kanske hade jag hunnit lite mera om jag inte suttit och kastat blickar på flertalet avsnitt Project Runway men jag föredrar multitasking och man blir ju inte utan roligt input. Dessutom är det ju både intressant och hårresande att se vilka fina eller gräsliga kreationer de kommer på i varje avsnitt! ^^


Jag ska inte påstå att jag jobbat med någon vidare avancerad mönsterkonstruktion tidigare så detta är väl ett steg i rätt riktning eftersom jag vill lära mig mer om hur man kan skapa tredimensionella plagg av helt platta mönsterbitar. Det är väldigt fascinerande enligt mig och jag kan inte vänta tills jag får lära mig mer!


2 comments:

Maja sa...

Oh, vad kul att du köpte den! Jag stod länge och bläddrade i den inne på Konst-ig (Åsögatan 124), har du varit där? De har säkert fler liknande böcker! Toilerna ser redan helläckra ut! ;D

Nhina sa...

Åh har de dem där? Jag har bara varit på Konst-ig en gång så jag borde verkligen gå dit igen. Jag köpte mina när jag var i London istället. Tack så mycket! Det är svårt att visa upp toiler som bara ligger platt och tråkigt men tack ändå!

Skicka en kommentar