Like a picture book


Jag tänkte att jag skulle visa er lite ur min nyaste skissbok. Jag har flera igång samtidigt eftersom det finns skissböcker som man skissar i för att öva upp sig på att teckna rent tekniskt och sedan är det ju, min favorit, böckerna som man klistra in vad sjutton man vill så länge man finner det roligt, snyggt, häftigt och/eller inspirerande. 


Skissböcker var för ett år sedan något väldigt obekant för mig och jag skulle verkligen inte beskriva mig själv som en hängiven scrapbooking person och det är jag fortfarande inte. Jag har en känsla av att jag sagt detta innan, förlåt mig men jag måste bara få påpeka igen att jag tar tillbaka att klippa och klistra är tråkigt! För det är både avslappnande, lite utmanande och roligt att sätta ihop en skissbok, även om det är frustrerande när man får klister på fingrarna. Det fina med det hela är att det egentligen inte finns några regler. Speciellt inte i min senaste skissbok då jag har som grundtanke att bara klistra in alla saker jag tycker är fina och som passar ihop. Det ger det hela kanske ett lite osammanhängande intryck men mitt mål är att göra varje uppslag till en inspirationskälla.


0 comments:

Skicka en kommentar