Feedback

 Nu är det bara ett fåtal flyttlådor kvar att packa upp, böcker som ska upp i hyllorna och gardiner som ska strykas. Men är ändå lite kaos här hemma så bilder får vänta. Men jag kan ju berätta att vi trivs så bra i vår nya lägenhet, i vårt nya hem!

I fredags var de en aning hektiskt och mycket som skulle hinnas med men jag lyckades inte bara flytta, gå på föreläsning och åka till Ikea utan jag hann även ta en sväng förbi Beckmans för att få lite feedback och kritik på mina arbetsprover. Det var väldigt bra och jag fick massor med konstruktiv kritik och jag känner mig mycket säkrare på hur jag ska gå till väga nästa år när jag söker igen. Feedback och en hemläxa fick jag även på min 60-tals kollektion, så nu bär det snart av på en inspirationsrunda på Monki.


I måndags hade vi redovisning på illustrativa plaggskisser och jag erkänner att det var lite knepigt att balansera emellan tekniska plaggskisser och figurteckningar. Aftonklänningarna blev jag nöjd med men jag måste jobba mer på att kunna framhäva olika material.


Sedan var det kroki igår och det är alltid lika roligt, och givande! Tanken var sedan att vi alla skulle gå ut på Beckmans kväll på Obaren efteråt för det är ju lite roligt när det är specialare för Beckmanselever, tyvärr hade de glömt den lilla detaljen att inte alla elever är +21 år så jag och två till fick vända i dörren då vi inte blev insläppta.


Något som inte heller är riktigt lika roligt som kroki just nu är att det är första tentan nästa fredag på AWL (Academic Word List, 570 ord som man måste kunna för att klara en universitetskurs på engelska), men det ska nog gå vägen det också. Jag får varva engelska studierna med lite roliga teckningsuppgifter istället!

6 comments:

Unknown sa...

Hej Nhina!

Vilka fina skisser du gjort!

Tentan klarar du säkert med bravur, om jag känner dig rätt, lycka till!

Kram
Anneli

Nhina sa...

Tack så mycket Anneli! ^^

Anonym sa...

gosh! vad du är duktig ninka! :)
blir så peppad att måla när jag ser dina skisser, tänker att "kan du så kan jag!" :)

//Johanna

Nhina sa...

Åh vad roligt att höra Johanna! Du är ju väldigt duktig du också så kan DU kan jag också ^^

Anonym sa...

Hej Nhina! I'm stella.I'm coming to ser ur blog.. Although I don't know what u r talking about,I love the photos of your work! Thank u so much for helping me. U made me feel warm. It's so glad to meet u. I like u ^^

Nhina sa...

Hej Stella! Oh you are so sweet. Thank you very much! ^^

Skicka en kommentar