Inflyttningsfika


I söndags var det inflyttningsfika med kombinerat bullbak hemma hos oss. Totalt var vi åtta personer som trängdes i vårt lilla kök, knådade deg, drack te och åt chokladmoussetårta som jag hade bakat. Det var ypperligt trevligt och till nästa gång det kommer folk hit så kanske jag fått upp lite mer på väggarna.  Gardiner är ännu en sak på "Att göra listan" och de som hängdes upp i vardagsrummet idag känns inte riktigt helt rätt, men det får gå så länge. Dessutom har Katja och jag bestämt oss för att starta stickjunta så Robin kommer snällt få stå ut med att vi ska sitta i soffan och sticka, dricka te och baka lite då och då.


Här är en bild på vårt vardagsrum, som faktiskt är lite större än vad som får plats på bild så jag har lyckats få undanstuvat alla tyger och andra saker i garderoberna som finns längs med ena väggen. En lägenhet med många garderober är en bra lägenhet tycker jag.

I måndags hade vi en gästlärare på Beckmans som jobbar på Åhléns och vi fick i uppgift att göra en väska, åt en känd person som vi fick tilldelat oss. Jag fick Kim Jong Il och nu kommer det riktigt roliga, vi får bara göra väskan av saker vi hittar på marken.

0 comments:

Skicka en kommentar