The flight from time and reality


Jag älskar när man kommer in i ett arbetsflöde som gör att man bara kan sitta och jobba i timmar i sträck utan att man blir trött, eller att man märker att timmarna försvinner. Vanligtvis brukar jag alltid bli trött och inkapabel till att vara kreativ sådär runt tolvslaget men inför uppgiften med temat "Huvudsak" kunde jag nästan ha suttit hur länge som helst!



Likadant var det med mönsterrapporterna som vi skulle gör med temat "Höstskog". Att sitta och pilla med en liten penna eller pensel känns som att det är min grej. Inför uppgiften gjorde jag lite research som bl.a. innebar att gå runt på härlig skogspromenad och även att låna hem en stor trave med böcker om mönster. Slutresultatet blev godkänt även om jag själv gärna hade lagt ner mer tid och arbete på att göra en lite mer avancerad färgläggning och färgskala. Jag behöver definitivt öva på att blanda och måla med gouache färger! ^^

0 comments:

Skicka en kommentar