Varning för Stickgalning!


Här trodde jag att jag hade flyttat till Stockholm, inte Nordpolen men tänk så fel jag verkar ha haft. Fast på Nordpolen bor ju Tomten och han tycker jag ju om ^^. I fredags yrde snön när jag gick till skolan så jag passade på att använda min nya halsduk och basker som jag har gjort. Ja, jag har totalt fastnat i stick-träsket men det är ju så mysigt att sticka och det är bra mycket trevligare med ull istället för akryl. 




Idag började jag på ett nytt stickprojekt. Det ska bli en tröja i härlig Merino ull från Rowan, som förövrigt har de finaste katalogerna någonsin! Kanske någon borde börja stoppa mig innan jag köper garn för hela lönen haha. Men det finns ju så härliga garn och jag har tänk lära mig att sticka kablar och lite annat smått och gott.

Som jag berättat innan håller vi på med mönsterrapportering i skolan just nu så jag har gjort research denna veckan och släpade bl.a. hem den stora (och trasiga) Morris katalogen från jobbet som jag tittade i för att få lite inspiration. Det är häftigt att mönster som är så gamla faktiskt fortfarande säljs och är efterfrågade.


2 comments:

Unknown sa...

Hej Nhina!

Vem trodde väl att du skulle bli en stickgalning, jag skrattar för mig själv när jag tänker några år bakåt i tiden...... ;)

Jadu, Jimmy brukar hålla mig uppdayerad om stockholmsvädret då jan ju är där några gånger i veckan och man kan ju faktiskt fråga sig vad som händer med klimatet???

Du verkar trivas som fisken i vattnet och det är ju härligt att veta!

Ha det fortsatt gott och förvandla inte hela lönen till härligt ullgarn, kramar från
Anneli

Nhina sa...

Anneli jag stickade ju en halsduk där i högstadiet haha ^^
Snön smälter ju hela tiden bara. Det hade varit bättre om den faktiskt låg kvar så att man slipper slasket. Vad som händer med klimatet är en riktigt bra fråga, dock utan svar, men man kan ju undra...

Ja jag trivs väldigt bra här uppe i Stockholm! Saknar familjen men annars är Stockholm super ^^

Kram

Skicka en kommentar