Höstuppgifter

Nu är det många saker på tapeten!
Det är nämligen mönsterrapportering som står högt upp på listan med "att göra saker". Vi har i uppgift att göra totalt tre stycken mönster, varav två med temat höstskog. Sedan ska jag sätta ihop en researchbok där jag hämtar inspiration och material från traditionella japanska textiltryck. Så idag har jag varit på Konstfacks bibliotek och lånat hem flera intressanta böcker som jag ska använda mig av. Samtidigt jobbar jag med att ta fram en höst jacka och kappa till hemläxan vi fick efter redovisningen av kollektionen vi gjorde förra månaden. Jag ska ju försöka rikta ytterplaggen och kollektionen åt Monki och även försöka ta fram ett mönster till.


Höstväskan går stadigt framåt och på måndag är det redovisning. Jag har varit duktig Skogsmulle den här veckan och samlat löv, kottar och bär, eller åtminstone löv och lite annat krafs. Vi får se hur det hela tar form, men än ser det lovande ut. I helgen blir det lyx för då jag ska åka hem till kära mor för att ta igen några månaders ompyssling, äta hummer och bara umgås med min kära familj som jag förövrigt saknar en hel del här i mitt nya hem.

0 comments:

Skicka en kommentar