Intensivpass


I helgen har det blivit massor med jobb, och lite nöje också såklart! I fredags var jag min "sista" dag på Sidencarlson på Drottningsgatan för i fortsättningen kommer jag mest att jobba inne i NKhuset på tredje våningen. Jag har även kommit igång ordentligt med vår senaste Beckmansuppgift, att skapa en kollektion för hösten 2011 utifrån en av våra klasskamraters kollage. Jag fick ett kollage med temat Jimi Hendrix, Woodstock festivalen och psykedeliska mönster.

Min kollektion växer gradvis fram och jag har ritat två mönster och bestämt vilka plagg som ska vara med i kollektionen. Så nu ska jag sätta igång och göra figurteckningar och plaggskisser. Om jag har tur så hinner mitt bokpaket från Adlibris komma i tid för då ska jag bland annat lära mig göra plaggskisser i Illustrator (på riktigt, inte improviserat som jag gjorde i våras ^^).

I lördags var det avskedsfest för två av Robins vänner från Hyper Island så då var det mingel med trevliga människor, anekdoter från cykelturer i USA och avslutning på Sommar. Dagen efter var det söndagsromantik med Robin som gällde. För i födelsedagspresent fick jag bl.a. en romantisk middag. Efter lite problem med att välja restaurang och vårt första val blev uteslutet så hamnade vi på bottenvåningen i Kulturhuset på Nooshi. Väl medvetna om att konceptet "asiatisk mat" inte alltid är lika bra som ett mer specifierat kök gav vi det ett försök. Maten var god och personalen trevlig, men det bästa var ju att man kom in i sin egna lilla värld och att vi var i hjärtat av Stockholm var helt orelevant. Så om man vill ha en mysig middag på tu man hand ska man gå dit, åtminstone på en söndags kväll. Kvällen avslutades med att se Ghost Writer som var medelmåttig.

Nu blir det jobb och sedan Beckmans!

2 comments:

Unknown sa...

Hej Nhina!
Det låter som du stortrivs med alla dina projekt ;)
Vad mysigt det lät med födelsedagen tillsammans med Robin.
Det ska bli kul att se slutresultatet av projektet på Beckmans.....?
Vad söt klänningen är, förresten!
Hur går det med boendet och sökandet av lägenhet?
Kram
Anneli

Nhina sa...

Vi har fått lägenhet! En ordentlig lägenhet och ett riktigt första hands kontrakt dessutom ^^
Ja det ska bli roligt tycker jag också att se vad det blir av det. Idag fick vi två nya uppgifter. Så nu blir det ännu mera att göra, men det är roliga saker så det gör ingenting.

Skicka en kommentar