Plaggskisser


I måndags var der redovisning av våra tekniska plaggskisser och sedan fick vi en crash cours i att göra plaggskisser i Illustrator, vilket är vår nästa uppgift. Så nu ska jag komma igång ordentligt och lära mig illustrator. Sedan har vi kollektionen och illustrativa plaggskisser som ska vara klara nästa respektive nästnästa vecka.


Jag har nu fått ett personalkort till NK. Det vill säga att jag slipper bryta mig in, något jag gjorde igår när jag lyckades öppna dörren personalingången som inte ska gå att öppna utan kort. Nu har vi även spikat den 24e september som inflyttningsdatum i vår nya lägenhet. Därför är mitt liv återigen nedpackat i lådor. Jag har fått nog av att flytta detta året. Det är ett evigt släpande fram och tillbaka med saker hela tiden. Men åh så ljuvligt det kommer att vara när vi äntligen kommer iordning. Robins föräldrar och vår kompis/blivande granne Micke ska komma  och hjälpa oss att flytta,vilket vi är ytterst tacksammaför!



Trots att det inte blivit så mycket tid över till att sy på den senaste tiden har jag åtminstone, efter mycket om och men, lyckats få ihop kjolen som numera bor hemma hos kära Cornelia.

2 comments:

Cocco sa...

Jag får så mycket komplimanger för kjolen, helst vill jag ha den på mig HELA tiden. Åh den är så fina Nhina, tusen tack!

Nhina sa...

Åh vad glad jag blir av att höra det! ^^

Skicka en kommentar