Lägenhetskontrakt!


Idag är en riktigt bra dag eftersom jag fick ett samtal ifrån Studenthemmet Tempus som erbjöd oss förstahandskontraktet på en två i Åkeshov! Så på onsdag skriver vi kontraktet och första helgen i oktober flyttar vi ifrån Skogås till Åkeshov.


Sedan hämtade jag ut paketet från Adlibris som bland annat innehöll dessa två böcker som verkar intressanta och lärorika. Förhoppningsvis kan jag äntligen få lite grepp om hur man gör plaggskisser m.m. i Illustrator och Photoshop. Dessutom hade vi en lärorik lektion om plaggskisser idag på Beckmans.

4 comments:

Unknown sa...

Grattis till lägenheten! Vilken tur ni har haft som fått ett förstahandskontrakt på en tvåa!!!! Vad är hyran på och hur stor är den?
Jättekramar till er båda...

Nhina sa...

Tack så mycket! Ja vi hade vekrigen tur för egentligen hade vi köplats 17. Den är 43.5kvm och hyran ligger på 4589kr/mån så det är billigt!

the Stains of Fashion sa...

Nhina du måste berätta om den där digital fashion illustration boken och Adobe illustrator handbook är något att ha. för jag vill ha sånna böcker med sånt med men vet inte vilka man ska köpa. :P

Nhina sa...

Jenny: Ja det ska jag göra! Så fort jaghinner sätta mig ner och testa dem. Fashion Designer's handbookfor Adobe illustrator verkar okej, de använder en ganska gammal version av illustrator. Men Digital Fashion illustration är en som verkar bra.

Skicka en kommentar