Woodstock


Höstkollektionen som jag jobbat med de senaste veckorna är äntligen klar! Jag blev klar precis på minuten till klockan 18:00 idag när vi skulle börja redovisa. Så det var precis på håret. Men jag är nöjd med att jag faktisk hann klart det. Dock slarvade jag bort en plaggskiss i cyberrymden.


Kollaget jag fick var med temat Jimi Hendrix och Woodstock så min 60-talsinspirerade kollektion innehåller två olika handtryckta mönster på ull drapé, gulddetaljer och mysiga höstfärger så som maroon, holly och cardinal red (promarker namnen). Det var väldigt roligt att se alla andras kollektioner och det är så många duktiga människor i min klass. Man blir verkligen inspirerad och pushad till att prestera bättre!
Det kändes bra att få lite ärlig kritik på vad man ska tänka på och förhoppningsvis blir nästa kollektion ännu bättre. På fredag förmiddag blir det ännu mera kritik då jag bokat ett möte med Beckmans dagskola för att få kritik på arbetsproverna från i våras.

Här är mitt kollage med temat "monarki" som jag gjorde första veckan på Beckmans men som jag sedan inte hann fotografera innan vi bytte kollage.

6 comments:

g sa...

åhå!!!
du är själv hemskans duktig ochså,
jag är nästan lite pirrigt stolt för du är så duktig med allt det där,
antagligen ska jag vara två veckor i stockholm, vid praktiken, då får vi träffas lite... kul!
ha det så fint så länge,

Nhina sa...

Du är för snäll men tack så mycket! ^^

Åh då är det bud på att vi ska träffas. Vart ska du bo? Vart ska du praktisera?

Anonym sa...

snyggt! du lyckas verkligen ge personlighet till dina gubbar!älskar tjejen som porrar sig med gitarren btw^^
kram johanna w

Nhina sa...

Haha tack Johanna! ^^

Cocco sa...

Herregud va duktig du är! Men inget av detta sys upp va?

Nhina sa...

Tack Cocco!
Nej tyvärr är det inget av det som kommer ut i produktion såvida jag inte syr det, men just nu ser det mörkt ut. Jag hade gärna haft några av plaggen i garderoben själv ^

Skicka en kommentar