rallystickning


Förra veckan hade vi vår första Stoff, studie & figurteckningslektion. Det var roligt men ganska påfrestande då man sitter i flera timmar och tecknar av plagg som sitter på dockor för att få med alla veck, samt fånga tyngd och känslan i tyget. Vår lärare, Kim, som är föredetta Beckmanselev läste samma ämne back in the days när Göta Trägårdh undervisade. Det är lite häftigt eftersom Trägårdh var en av de som startade Beckmans.

Dock blev det inte så många teckningar jag bev nöjd med eftersom jag hade behövt en halvtimme till på varje teckning, minst. Men det är definitivt ett ämne jag ser fram emot att ha fler gånger!


I helgen var jag och Robin hemma hos hans föräldrar i Lindersberg för att se på det fina nyrenoverade köket och för att åka på rally. Att åka ut i skogen för att se på rallybilar som åker förbi så snabbt att leran skvätter och stenskotten haglar var en helt ny upplevelse för mig. Dock gick jag iväg på svampletarpromenad en stund för att få upp värmen lite (eftersom det regnade nästan konstant i 8 timmar) och med lite hjälp av resten av sällskapet lyckades vi plocka nästan 1.5 kg kantareller och trattkantareller. För mig som aldrig hittar mer än två svampar per år var detta sensationellt haha!

Då tågresor och bilresor ut i skogen betyder mycket tid som man inte kan göra så mycket annat på införskaffade jag mig ett par stickor och lite garn vilket blev en mysig halsduk. Det var riktigt längesedan jag stickade men eftersom vi har ett ganska stort utbud av det på jobbet så kan man inte undgå att bli inspirerad och sugen på att testa. Så om si så där ett århundrande kanske jag kan bemästra konsten att sticka något annat än halsdukar ^^

2 comments:

Unknown sa...

Hej Nhina!
Det är kul att läsa din blogg, självklart kommer du att lära dig bemästra stickningen.... nån gång, du har väl aldrig varit överförtjust i det förr, men tiderna ändras och man (du) utvecklas på alla områden ;)

Det verkar som du trivs med livet och skolan verkar ju vara riktigt berikande..... liksom ditt svampplockande, ha det fortsatt gott....
Kram
Anneli

Nhina sa...

Haha ja Anneli, jag hade ju de där raggsockorna som jag stickade, de där långa som gick upp till knäna men bortsett från det har jag aldrig lyckats med så mycket mer i stickningsväg.

Jodå jag trivs väldigt bra, det är bara lite mycket att göra ibland. Speciellt nu inför flytten, jag känner mig lite förvirrad, speciellt eftersom jag skrev i inlägget att vi flyttar på lördag, men vi flyttar redan på fredag ^^

Skicka en kommentar