Work in progress


Som vanligt är det ett kreativt kaos hemma i vårt vardagsrum/arbetsrum, fast kanske lite mer än vanligt. Det är svårt att få plats med allting när två symaskiner, en skrivare, en Macbook och burkar med saxar och pennor ska få plats och samsas om samma skrivbord. Sedan ska man ju dessutom hinna med lite handsömnad för att Trinitys galaklänning ska bli klar till "premiären" som är på måndag. Jag börjar tvivla på att tiden är på min sida men ska göra så gott jag kan. Däremot hade det varit super om jag hade kunnat uppfinna ett sätt att trotsa gravitationen för klänningen kommer att bli väldigt tung, vilket inte går så bra ihop med polyester chiffong. En bra lösning tack?


Det går lite trögt med arbetsproverna just nu och stressen börjar definitivt infinna sig men jag kan åtminstone vara stolt över min skissbok. Boken till vänster som från början, i orört skick, såg ut som den till höger är jag allt lite stolt över. Detta är ju enorma framsteg med tanke på att för ett år sedan visste jag ingenting om vad det innebar att jobba med skissböcker. Så mitt stackars block som skickades in till Beckmans 2010 hade som max kanske 8 teckningar som pliktskyldigast krafsats ner i blocket. Så det är ju skönt att veta att man blivit bättre haha!

Nu blir det lite mera sömnad innan det är dags att ge sig iväg till skolan.

2 comments:

g sa...

ska bli jättespännande att se vad du har gjort!!! ser jättemycket fram emot det.
jippie! snart syns vi!

anton sa...

Trinity är ju så jävla cool :D

Skicka en kommentar