Bea Szenfeld

Igår höll Bea Szenfeld en mycket underhållande och givande föreläsning om hennes liv och karriär som kläddesigner/konstnär. Det var tre mycket intressanta timmar och varje gång hon tog fram något spännande ifrån hennes stora resväska som hon hade med sig så blev man tagen av häpnad över vilka fantastiska kreationer hon gör! Jag rekommenderar stark att titta in hennes verk som finns uppe på hennes hemsida: http://www.szenfeld.com/


Idag har jag fått med mig lite godsaker hem, t.ex. ett sött tyg med röda rosor som förhoppningsvis hinner bli en sommarkjol innan sommaren. Knapparna är ifrån ett av mina knapprör i samlingslådan men frågan är vilka det blir. Sedan hittade jag lite roliga papper på Matton idag, bl.a. det som är i bakgrunden, det är turkost och alldeles luddigt, som ett flockprint och det gillar jag, fast när det är på papper är det ju inte riktigt samma sak som när det är på tyg så klart.

Nu blir det tillbaka till arbetsproverna!

0 comments:

Skicka en kommentar