Handledning med Annika & Bea

Bild: Trinity från The Matrix

I måndags hade jag handledning med Bea Szenfeld och vår lärare Annika angående "röda mattan" uppgiften vi håller på med just nu. Uppgiften går ut på att vi ska välja ut en skådespelerska och sedan skapa en galaklänning åt antingen skådespelerskan eller en karaktär den spelat.  

Handledningen var otroligt givande, trevlig, jobbig och motiverande på samma gång. Jag fick massor med bra tips, fick nya synvinklar på grejer jag gjort, och inte gjort, samt inspiration. Så nu är jag pepp må ni tro! Det kan ju vara lite jobbigt allt det här med prestationsångest och kritik. För även om det är är konstruktivkritik eller kritik i största allmänhet, positiv såväl som negativ så kan det vara mycket att smälta och ta till sig. Men nu har jag grubblat lite, skissat lite, druckit flertalet koppar grönt te, pysslat lite och nu känns det som att jag är på banan igen. Problemet är väl snarare att min planering inte längre överensstämmer med tiden som är kvar.

Idag har jag dock hunnit med lite och inhandlat tyger som ska blir klänningen, till ingen mindre än Trinity i The Matrix triologin. Förhoppningsvis kommer det att bli fabulous för det kryper i fingrarna på mig så sugen är jag på att börja sy och drapera! Nu måste jag bara till Matton (som vanligt) för att inhandla diverse andra saker jag behöver. Jag hade nästan kunnat bosätta mig utanför Matton, då skulle jag slippa restiden dit som görs i snitt en gång i veckan.

0 comments:

Skicka en kommentar