Upprop & matmaraton


Ikväll kommer jag att befinna mig på Brahegatan 10 vid 18:00 för att på riktigt börja på Beckmans kvällsskola. Behöver jag nämna att jag är nervös? Fast egentligen är jag nog mer exalterad och pepp än nervös. Det är inte så att jag förväntar mig någon omfattande förvandling och att detta är mirakelkursen som på ett år ska få mig att lyckas bli antagen till någon designhögskola. Det är ju trots allt bara kvällskolan och förändringen måste ju egentligen börja hos en själv och inte utifrån. Men en liten hjälp på vägen räknar jag åtminstone med att det kommer att vara. Mina förväntningar? Att träffa andra som brinner lika stark (om inte starkare) för samma sak som mig själv och lära mig lite nytt som förhoppningsvis hjälper mig lite i att kunna göra nästa års antagningsprover. För det gäller ju att ligga steget före och sikta högt. Ungefär som i shack. Jag brukade spela shack med min pappa ganska ofta när jag var liten men tyvärr var jag en usel shackspelare. Förhoppningsvis har jag utvecklat min förmåga att ligga steget före en aning med årens lopp.



Dagen till ära har jag pillat ihop (ytterliggare) en rödrutig klänning. Endel känner säkert igen tyget eftersom jag använt det ett flertal gånger innan men jag är svag för tartan! Dock har jag använt upp nästan allt jag hade så det blir nog bara några mindre projekt i rödrutigt framöver.


I helgen var det släktkalas inplanerat för att fira min och min lillebrors födelsedagar. Ett litet trevligt traditionellt kalas så det behöver inte nämnas så mycket om det. Men jag vill ändå visa upp hallonmousse tårtan jag bakade. Det var bakning och matlagsningsmaraton hemma i min pappas kök från fredag kväll till lördag eftermiddag. Vad som stod på menyn var bl.a. pastasallader, quiche lorraine, oliv foccacia, hallonmuffins, pecan & choklad brownies och hallonmousse tårtan med savoirdikex. Dessutom fick jag en efterlängtad ångstation av min kära mamma i present så nu kan jag äntligen ha fint strukna plagg och göra mig av med mitt värdelösa sladdlösa strykjärn.



0 comments:

Skicka en kommentar