Inflyttning och änglavingar


Här är första inlägget ifrån Stockholm. I söndags flyttade jag och Robin som sagt in i vårt nya hem i Skogås.
Än är det fortfarande lite kaos och det tar sin tid att få allting på plats. Därför har det inte hunnits med så mycket mer än att packa upp, beställa bredband och andra praktiska saker. Men idag hann jag sätta mig ner vid min nya syhörna och sy klart det sista på min korallfärgade klänning som jag påbörjade i fredags.


Här kommer en liten smygtitt på vår lägenhet.Syhörnan har jag lyckats få nästan klar eftersom Robin spenderar hela dagarna med att spela in film och regnet öser ner så då har jag massa tid med att pyssla i lägenheten. Än har vi inte fått upp några gardiner förutom en provisorisk spetsgardinkappa i köksfönstret för det saknas gardinstänger. Nästa utmaning är att göra något åt morgonljuset som lyser in i sovrummet. För jag är en vampyr som måste ha det helt mörkt när jag sover.


Lägenheten är väldigt välplanerad med massor med förvaringsutrymmen och stora garderober. Det tycker jag om! Men jag behövde/ville ändå ha min klädstång för att hänga upp kläder i den lilla halldelen som leder in i vårt sovrum, det är nästan som en walk in closet, fast utan dörrar ^^

Sedan när jag packade upp några lådor så hittade jag mina gamla änglavingar som jag letade efter i maj när Danielle behövde ett par. Nu ska jag dessutom vara lite änglalik och laga min käraste pappas byxor. För han var också en ängel och hjälpte oss otroligt mycket med flytten i söndags!

0 comments:

Skicka en kommentar