Dalahästar


Det finns en del människor som ifrågasätter mig varje gång jag kommer med en ny väska, bl.a. min kära mor. Men Almedahls tyget "Leksand" var så charmigt att jag bara var tvungen att ha en väska i det. Även om det egentligen inte riktigt är min stil så skulle den vara så fin ihop med en helt svart outfit eller liknande. För vem gillar inte en liten färgklick? Först när jag såg mönstret undrade jag exakt vad alla turister som kommer in och köper det faktiskt gör av det. Ett av svaren kan ju vara en väska.


Jag erkänner att jag redan har ett antal väskor, men det är ju så himla roligt och enkelt att sy väskor!
Jag och Lisa syr väskor och kommer på nya väskidéer på löpande band på jobbet. Vad jag kommer att sakna att jobba där.

På söndag blir det inflyttning i Huddinge. Än har jag bara sett bilder på lägenheten men jag och Robin har redan konstaterat att jag kommer att ha svårt att klämma in mina grejer, sömnads projekt och kläder på 48kvm. Men det ska gå! ^^

5 comments:

soffi sa...

ååh vad fin!! perfekt till svart outfit, t.ex. en svart tygklänning!! duktiga du! Spännande att de börjar närma sig flytten nu, jag är ju som du vet lite avis. ;) ser fram emot alla bilder och skrivna rader från storstan ;) PUSS

Nhina sa...

Tack så mycket!
Ja jag hade den idag fast jag gick ju bara till och från jobbet i och för sig ^^
Ja nu är det nervöst, mycket att packa och göra men det ska bli roligt!

Anna Lindahl sa...

grymt snygg väska nhina! och picknick-påsen var helt fantastisk. man vill ju bara beställa haha! kanske konstigt att jag skriver, men jag var tvungen. hoppas du har det bra i stockholm, du verkar trivas. kram tega-anna

the Stains of Fashion sa...

Riktigt snygg väska! Har du flyttat till stockholm nu eller?! :D kuul!! Vad hittar du väsk mänster eller gör du bara det själv? <3

Nhina sa...

Anna: Tack så mycket! Nej då inte alls konstigt. Det är bara roligt att höra ifrån någon för jag har så otroligt dålig kontakt med folk från gamla klassen/kungälv. Lycka till med allt själv! Vad blir det för dig nu i höst?

the Stains of Fashion: Tackar! Japp nu är jag i Stockholm sedan i söndags. Är det tillräckligt simpla designer på väskorna ritar jag ofta upp mönstrena själv. Men annars använder jag en väska jag redan har som referens och gör några ändringar.

Skicka en kommentar