Picknick & Äkta kinesiskt


På beställning sydde jag upp en tygkasse till min goda vän Anneli med Marianne Westmans mönster "Picknick". För er andra som gillar mönstret såg jag att Designtorget också säljer tygkassar i samma mönster. Men jag kan ju försöka intala mig att tjusningen ligger i att denna är unik eller något haha ^^

Oh boy! vad mycket sömnad det blivit för mig den här veckan. Jag sover, äter, arbetar i tygaffären och syr, punkt. Under mina två sista veckor på Myrins jobbar jag ihop med Lisa, min sömnads soul mate. Vi har så otroligt roligt ihop, inspirerar varandra och syr nya kreationer på löpande band. Tänk vilken kreativ smälthärd vi har när vi är på jobbet 1½timme innan vi börjar.




Efter fyra år och tre månader på Belgiska Pralinboden är det dags för mig att säga adjö till en viktig del av mitt liv, mitt första jobb. Dagen till ära hade jag sytt en ny klänning med satin detaljer. Man knyter en rosett i ryggen som jag inte fick med på bild också.

Det hela firades med en fantastisk avskedsmiddag på Canton House, Göteborgs om inte Sveriges bästa Kina restaurang och glöm den där slabbiga försvenskade "kinamaten" en normal svensk är van vid. This is the real thing!

Tillsammans med mina underbara arbetskamrater och arbetsgivare så hade vi en super kväll med massor av god mat, goda drinkar (först av chefen och sedan på Lilla Linné) och såklart roliga historier mm. Det känns tråkigt att jag inte kommer att ha er på jobbet längre (även om vi inte jobbade samtidigt så ofta ^^)

Tack för en underbar kväll! Over and Out.

3 comments:

Unknown sa...

Hej Nhina!
Det låter som det blev en lyckad avslutning med jobbet!

Vad fin klänning du sytt dagen till ära, väldigt fin----

Min kasse ser ju mkt fin ut, då den finns på Designtorget med, kul.... men som du själv skrev så är ju min unik i sitt slag :)

Jag tittar in till affären i veckan,kram
Anneli

Nhina sa...

Ja jag råkade se väskan där av en slump, men din är finare! Den har innerficka också ^^

Unknown sa...

Hej,
det låter ju jättekul, bra med innerficka också.... spännande att få se den :)
Kram
Anneli

Skicka en kommentar