Dresses & Cherries


En vecka försenat men här är klänningen som jag sydde till skyltfönstret på Myrins på Övre Husargatan 14 i Göteborg. Så har någon vägarna förbi så finns den till beskådan där. Den är gjord efter ett Burda mönster men med lite små förändringar och oj så länge sedan det var jag sydde efter ett mönster med beskrivning. Beskrivningen var ju lite ologiskt från och till enligt mig men jag fick ihop alla delar på rätt ställe tillslut ändå.



Denna veckan har jag hunnit sy en del och det är väl tur det för min påse med nya projekt som jag plockat ihop på jobbet är snart vid bristningsgränsen. Ett av de nya och redan avslutade projekten är denna körsbärsväska. Lyckligtvis tajmade jag det så att jag hade denna vattentäta väska till jobbet idag när det spöregnade över Göteborg men mina vita tygskor var inte lika vattentäta.

Robin har varit på en lägenhetsvisning denna veckan och vi båda sitter och uppdaterar mailen, blocket.se och hyralya.se som galningar. Snart så kanske även vi lyckas få oss ett boende i Stockholm...

5 comments:

Unknown sa...

Hej Nhina!
den där klänningen känner jag allt igen :)
Jag har faktiskt lyckats hitta en som har samma kalikå-bok som jag..... men tyvärr glömde hon ta med den, så jag kommer inte att få tillgång till den förrän kurserna på dansen startar i sept.....
Fin kasse du gjort, kan jag beställa en i "mina" färger? jag betalar såklart för arbete o material? Skulle som sagt vara bra att ha när det regnar, vilket det ju gör i gbg alltsom oftast.....
Tack för senast, det var kul att träffa dig o fika.... Kram från
Anneli

Nhina sa...

Hej Anneli!
Så du har inte gett dig på att rota fram brudkistan? Ärsh, huvudsaken är väl att du får sytt en kalikå-docka tillslut.

Åh visst kan du det. Vad vill du ha för färger och mönster då? Det är ju mest enfärgade men vi har en del med prickar, stjärnor och sedan vet jag att vi har två 50/60-tals mönster, picknick mönstret från Almedalhs och sedan ett i samma stuk. Ska jag fota?

Unknown sa...

Hej!
Grattis till er lägenhet, det är i Huddinge som Mikaels svärföräldrar bor :)

Jag tror jag gärna vill ha en 50-60tals mönstrad, låter fräckt, kan du fixa det blir jag glad, men du har väl ont om tid inför flytten?

Du jag gick faktiskt till källaren för att leta i brudkistan.... men gav upp när jag såg och kände lite lätt att dom 4 tunga flyttlådorna som stod över den inte var min grej, skulle aldrig klara att lyfta dom själv, så därför gav jag upp kistan.....
Kram
Anneli

Nhina sa...

Tack så mycket!

Okej men det kan jag nog fixa. Visst jag har några projekt igång, men jag har tänkt fixa mammas överkast & kuddar och din väska i såfall innan jag åker. Men jag kom på att det egentligen är smartare att ha ett vanligt tyg som yttertyg och en plastbelagd linneväv eller vaxduk som diskret innertyg. Då kan man välja på så många fler och den är ändå vattentät. Enda anledningen att jag tog vaxduken utåt är ju att jag älskade mönstret ^^
För då har vi bl.a. picknick mönstret. Ska jag göra en i det mönstret och vilka mått vill du ha den? Den jag gjorde nu är ganska stor, 35x45 men man kan göra både mindre och större.

Unknown sa...

Hej,
vad bra, jag tar gärna 35x45, tycker det låter som ett lagom stort mått..... har du nåt djup eller syr du den så att säga "platt". Jag menar syr du en hörnsöm nertill? Det skulle jag gärna vilja ha om du inte tycker det blir för jobbigt, i övrigt får du gärna göra som du tycker med vaxduken på insidan, klart bäst då man ju kan torka av kaffe eller annat spill... du tar oicnicmönstret utåt och nån vax i goa färger inåt?

Skicka en kommentar