Stockholms Universitet VS. Arbetsförmedlingen


Eftersom min höst endast är uppbokad av Beckmans måndags & onsdagskvällar så har jag ju dagarna fria. Hur fria de är återstår väl att se, Beckmans innebär ju säkerligen rejält med eget arbete och jag vill ju verkligen ta tillvara på detta år. Men rastlös och penniless som jag är så står min dag öppen för antingen språkstudier på Stockholms Universitet eller att jobba.

Antagningen till högskolan kommer ju inte förrän i mitten på juli så under tiden har jag varit en flitig besökare på Arbetsförmedlingens hemsida. Det är då inte världens lättaste grej men Robin har lärt mig att man måste skicka sitt CV som pdf och jag har lyckats skicka iväg några ansökningar. Så snart som möjligt ska jag dessutom skriva ut och skicka iväg en ansökan via posten till ett riktigt toppenjobb. Det är ju så sällan man skickar brev i dagens moderna samhälle så jag tycker det är lite roligt när man ska skicka ”riktiga” brev och speciellt roligt är detta brevet. Jag vill inte avslöja vad det är än så länge, men det hade varit super roligt om jag fick det eftersom det skulle passa mig som handen i handsken. Så håll tummarna för mig!

Troligtvis blir det väl engelska eller japanska på Stockholms Universitet i slutändan, men jag tycker ändå det känns bra att jag anstränger mig lite och faktiskt söker diverse jobb. För just nu känner jag mig lite orkeslös (och har otroligt ont i fötterna pga. en överkörd fot och dåliga skor) så det är inget nytt plagg på gång även om jag köpt fina marinknappar till, förhoppningsvis, nästa veckas projekt. Dessutom passade jag på att bunkra upp med billiga knappar till framtida projekt medan jag var på mitt trevliga sommarjobb Myrins Textil i fredags.

0 comments:

Skicka en kommentar