Lite mer Nhina


För er som inte vet så mycket om mig eller helt enkelt vill veta lite mer backgrunds information tänkte jag göra en lite längre och ordentlig presentation. Även om ett helt inlägg som bara ska handla om mig är lite inne i riskzonen för självcentrering enligt mig men det är väl en egenskap som är typisk mig för jag är ganska ödmjuk och vill inte gärna framhäva mig själv.

Mitt namn är Nhina Linnéa Tuyet Svensson. Tuyet är en del av mitt vietnamesiska namn som jag hade innan jag adopterades som liten. Jag har det som användarnamn på diverse ställen och därför blev det även namnet på bloggen.


Min familj bor i Kungälv utanför Göteborg och där är jag uppväxt men så packade jag väskorna en dag för att spendera min gymnasietid i Båstad där jag läste Textil & Design på Apelrydsskolan. Jag fyller 19år den 31a augusti och då har jag förhoppningsvis flyttat, eller är mitt uppe i flytten till Stockholm.
Flytten till Stockholm innebär att jag börjar läsa Mode på Beckmans kvällsskola, kanske tar någon språkkurs på universitetet och att jag flyttar ihop med min kärlek, Robin<3.


Mitt hjärta klappar för kläder, sömnad och design men att teckna är också något som kan hålla mig sysselsatt i timmar. Jag är expert på att samla på mig saker ”som kan vara bra att ha” och har antagligen mer grejer än vad som är normalt när man är under 20år. Under nyårshelgen 2009 var jag och Robin i Tokyo vilket var en fantastisk upplevelse och behöver jag säga att jag längtar tillbaka som sjutton? 

Så mina framtidsplaner är väl sådär lite diffusa men innefattar Tokyo/Japan, illustratör/designer och förhoppningsvis en stor portion lycka.

2 comments:

g sa...

finastefinaste àr du!!

Nhina sa...

Åh tack! Nu blev jag glad trots tråkigt sommarregn och allt ^^

Skicka en kommentar