Vilsen i lägenhetsletande och i teriket

Jag inser att jag lyckades skrämma upp och oroa folk en del pga. föregående inlägg, eller det var nog mest jag som fick en rejäl dos nojja och överreaktion. Det värsta har lagt sig och jag har slutit fred med tanken på att bo i vår lägenhet ett tag till. Vi har pratat med vår hyresvärd och vi har stora förhoppningar på att det hela kommer att fungera mycket bättre. Här kommer lite fler bilder från vår nuvarande lägenhet.



Mer goda nyheter har jag att leverera. Vi har fått flera svar på vår annons som ligger ute på blocket och det är än så länge två lägenhetsvisningar inbokade i kalendern. Det är två riktigt fina lägenheter som vi har höga förhoppningar på, men ingenting är klart än så jag vill inte ta ut någonting i förskott.

Förutom allt lägenhetskrångel, nojja och letande så har jag hunnit med att söka extra jobb också. Det verkar som att jag med stor trolighet kommer att stanna kvar i te och kaffebranschen ett tag till. Inte för att jag klagar, jag älskar ju te. Så nu sitter jag här med boken “Te från Sencha till Lapsang” av Petter Bjerke och Vernon Mauris bredvid mig för att friska upp tekunskaperna lite. I tisdags var jag på biblioteket och läste mig till lite baskunskaper i livsmedelshantering också (inte för att någon sagt att det behövs men man vet ju aldrig). För lite slit kan ju tack och lov ge resultat så på torsdag ska jag på min första jobbintervju i Stockholm. Faktum är att det är min första intervju någonsin. Önska mig lycka till!

4 comments:

Jessica sa...

Nhina, du har en ugn!! Du kan baka igen!! wooho^

Nhina sa...

Haha ja! Fast det har inte blivit något bak än så länge ^^

sofie sa...

var god kontakta mig om du ska sälja några av dina väskverk, jag hade gärna haft en kik! ;) Kul om du får ett jobb nu, hoppas det går super. Det kommer gå super! Lycka till!

Nhina sa...

Åh ja självklart kommer jag höra av mig till dig i så fall ^^

Tack så mycket!

Skicka en kommentar