Tidsfördrivning


Sy har jag hunnit med lite i veckan och här kommer en liten uppdatering av garderoben. Den rödprickiga kjolen som jag stundsvis höll på att ge upp då jag klantade mig vid några tillfällen. Men resultatet blev faktiskt bra ändå och Robin verkar vara nästan lika förtjust i den som jag för han vill gärna att jag har den på mig när vi ska på lägenhetsvisningarna haha!


För nästan tre år sedan hade jag en period av broderier. Ett av broderierna jag gjorde var detta tre vånings kakfat. Planer om att göra en väska blev dock aldrig satta i verket, tills nu. Ja jag vet om att jag har redan x antal tygkassar och jag får tillfällig hörselskada varje gång Robin påpekar att jag borde göra mig av med lite saker. Så kanske blir det så att jag skiljs ifrån några av mina älsklingar genom att sälja dem, vad sägs?


Under en upptäckarpromenad i Stockholms stad i söndags med Robin fick jag äntligen köpt mig ett par skor som jag kan ha under tidig höst då ballerinaskor är allt för kallt. Men jag kunde ju inte nöja mig med ett par enkla helsvarta skor så jag släppte lös broderigalningen i mig. Fast det märks att det var längesedan jag broderade (förutom min balklänning) då jag hade behövt friska upp minnet gällande sömmar osv.


2 comments:

moa sa...

oj va duktigt! jag är inte alls bra på brodera, men vill gärna träna lite på det höhö:)<3

Nhina sa...

Haha tack Moa ^^
Ja egentligen så är det inte så svårt och det är väldigt roligt när man väl komemr in i det. Det är som stickning, man gör det av sig själv till slut.

Skicka en kommentar