I väntans tider och projektplaner

Det har allt hänt lite saker under veckan bl.a. var jag och Robin på två lägenhetsvisningar i söndags, infokväll på Berghs School of Communication och ett frukostseminarie om Strategisk Projektplanering är bara några av sakerna jag har pysslat med.

För att börja med lägenheterna. Den ena var en funkis tvåa i Alvik med utsikt över havet. Tyvärr så fick vi reda på att den blev uthyrd till någon annan. Så nu håller vi tummarna på lägenhet nummer två som vi har tittat på. En fantastisk utsikt från 11:e våningen från en liten etta i Sickla. Med liten menar jag 39kvm, så det är i minsta laget. Men både jag och Robin är överens om att det skulle vara värt att slänga ut lite (av mina) överflödiga tillhörigheter om vi får lägenheten. Men vi har inte fått något svar än så vi går i väntans tider.


I tisdags var det infokväll på Berghs som är en medie/kommunikations skola med ett brett utbud av intressanta kurser. Om jag hade haft tio timmar till övers varje vecka hade jag anmält mig till deras Illustrationskurs utan att tveka en sekund. Tyvärr är tiden min fiende. Så jag får nöja mig med att intala mig att jag kommer att ha tid till att läsa kursen till våren istället. Eller kanske till nästa höst.

Berghs hittar som sagt på en massa intressanta saker och imorse var jag och Robin på ett av deras frukostseminarien som handlade om strategisk projektplanering. Vad kan jag om det tänker ni nog nu. Inget är svaret. Men jag lyckades förhoppnignsvis lära mig lite och det mest intressanta var de två gästerna Jakob och Fredrik som höll en kortare presentation om hur de startat upp ett företag, gjort unika läderarmband och sålt in de till två exklusiva butiker och allt detta inom ett år efter studenten. Man blir minst sagt inspirerad av deras förmåga att bygga upp något av nästan ingenting.Den inspirationen håller jag på att omsätta till ett eget litet projekt som än så länge bara är i planeringsstadiet. Men förhoppningsvis är det något efterlängtat som kommer att se när det blir klart. Så håll utkik efter det mina vänner!
 

Mellan picknick i Hagaparken, The Matrix maraton och trevlig besök av en av mina älsta vänner, Liza, så har jag ju självklart hunnit att sy lite. För att testa att sy lite underkläder började jag med att sy något av det simplaste som går, hipsters. Två par blev det i samma tyg för att matcha min prickiga kjol jag sydde för någon vecka sedan. Dessutom har jag kommit ifrån min blå period då jag sydde massa blått och nu är jag tillbaka vid rött, som så många vet är min favoritfärg. Därför blev det en röd kjol också och jag kan ju avslöja att nästa sömnadsprojekt också går i röda nyanser. Nu i skrivande stunde blir det lunch och sedan bär det av på jobbintervju.
 

0 comments:

Skicka en kommentar