Vårkänslor


Körsbärsblommorna i Kungsträdgården blommar så fint just nu så igår avnjöts lunchen på en bänk under de blommande träden. Helt underbart mysigt var det!
Idag har jag varit på Livrustkammaren för att titta på deras nya utställning "Kunglig Vintage". Det var intressant och roligt att se alla olika klänningar även om alla inte var jätte imponerande. För när det kommer till kungligheter så är det ju oändligt många etikettsregler osv. som måste följas. Men hantverksmässigt imponerande var mycket av det och det var roligt att göra en liten tidsresa i 1900-talets svenska modekreationer.


Tillsist så har jag varit och framkallat min första rulle analog film på väldigt länge. Senast var back in the days när det fortfarande var norm att fotografera med film istället för digitalkameror. Resultatet lämnade ju ganska mycket att önska, men det var roligt att få de små papperskopiorna i handen och faktiskt spännande att kolla igenom dem. Tyvärr var det inte många som blev bra, eller ens godtagbara. Men det är roligt att testa nya saker så jag har faktiskt köpt två rullar film till så jag har lite mer möjlighet till förbättring.

På tal om förbättring, på söndag ska jag hem till min lärare Annika för individuell mappgenomgång för sista gången. Det är allt lite nervöst för jag har ingen aning om vad hon kommer att tycka och tänka. Men jag får hoppas på det bästa och har jag tur så kommer jag ha fått hjälp med att ha satt ihop min portfolio med krokier och modeteckningar som ska skickas in till Beckmans.

0 comments:

Skicka en kommentar