Photoshoot forts.



Det är verkligen inte mycket jag kan om Photoshop och redigering. Det lilla jag kan har jag främst käraste Robin att tacka för. Hans tips och råd har varit oumbärliga medan jag försökt få fram ett slutresultat som innebär mer än att bara ställa in vitbalansen på bilderna. Det var ju roligt under själva fotograferingen, men allt småpill som man måste göra sedan är verkligen inte min specialitet. Motgångar till trots så har jag åtminstone lyckats få ihop två bilder till redovisningen nästa vecka. Det finns säkert mycket kvar att önska samt göra med dessa bilder, men det tänker jag ignorera för tillfället. Däremot så ska det bli intressant att se när Robin har redigerat klart sina versioner. Jag kan ju säga så här, att det är troligt att hans versioner har större chans att komma med i min framtida portfolio än mina.

Nu är det påsk och tro inte att jag går på påsklov inte, nejdå jag kommer sitta hela helgen, oavsett fint solsken och vårvindar, med ett mastodont jobb sällan skådat. Jag kan nog tyvärr inte avslöja för mycket men jag håller just nu på att hjälpa Anna i trean på Beckmans med hennes examenskollektion. Det jag kan avslöja är att det är stort, slukar otroligt många timmar och innefattar väldigt många trådar silvrigt broderigarn. Examensvisningen är den 16:e maj så då går det förhoppningsvis att skåda det färdiga verket. Läs lite mer om visningen på Berns här.

Men till er alla andra önskar jag så länge en trevlig påsk! ^^

0 comments:

Skicka en kommentar