Nyckelviksskolan


Nu har jag skickat iväg ansökan till Nyckelviksskolan! 
Det som kvarstår är den pyttelilla detaljen att göra och lämna in arbetsproverna. Dock får den lilla detaljen vänta tills i maj. Inte för att jag tror att jag kommer att ha mer tid över till den då eftersom Beckmansproverna ska in efter Nyckelvikens men jag intalar mig att det är bäst så.

Det här med ansökning, prover och stress börjar gå mig på nerverna. Det är som en bergochdalbana, ömsesidigt jobbigt och samtidigt jätte roligt. Något av det absolut jobbigaste är ovetskapen, att inte veta om det jag gör är tillräckligt, om man kommer in där man vill komma in och hur tillvaron kommer att se ut till hösten. Fördelen är att det hela ser lite tryggare ut än förra våren för då var jag ju inte ens i Stockholm vilket jag är nu. Jag och Robin har en fin lägenhet att bo i vilket är en bra början på att skaffa sig en tillvaro man trivs med. Så nu kvarstår bara jobbet med arbetsproverna och förhoppningsvis ett antagningsbesked till en utbildning.

1 comments:

Anonym sa...

uuuusch! i feel with you.
// Johanna

Skicka en kommentar