Projektvecka


Denna veckan har vi varit på Beckmans varenda kväll hittills för att lyssna på föreläsningar med temat klimat, kris och grön design. Ikväll ska vi få träffa en från Röda Korset och en professor i krishantering. Allt detta ska sedan resultera i ett grupparbete och en produkt som är bra vid en kris, förebyggande, eller något annat smart miljötänkande. Dock har vi min grupp inte börjat med uppgiften än då vi för tillfället fokuserar på föreläsningarna. Men ikväll är de sista föreläsningarna och sedan blir det intensivt arbete fram tills nästa fredag då det ska vara redovisning. Det ska bli intressant och roligt att jobba ihop med form och grafiska elever. Så nu återstår att se om vi kommer på något som är världsomvälvande om må så vara i liten skala.

På dagarna tecknar jag en del skor för tillfället för en av våra uppgifter under tiden är att vi ska teckna en sko. Fast en sko räcker ju inte så det blir många för min del så får jag sålla sedan. Men ju fler desto bättre för något som blir bra har ju enchans att åka med i portfolion som måste börja sättas ihop till diverse arbetsprover. Men jag har nog bestämt mig för att bara söka Beckmans och Nyckelviken.

0 comments:

Skicka en kommentar