Walking Shoes


Så ikväll är det alltså redovisning på skouppgiften vi har haft. Det är ingen stor uppgift utan mest för att vi ska öva och jag har tyckt att det varit väldigt roligt så det har blivit ett antal skor för min del. Sista bilden blev ett hopplock av flera skor som jag ville ha med. Tänk om det var lika lätt att hitta bra skor på marknaden som det är att teckna dem. Då hade ett av mina vardagsproblem varit lösta. Konceptet "fina vardagsskor" är för mig väldigt svårt att hitta just nu, men en dag kanske jag också ska hitta ett par som passar det svenska klimatet, med andra ord -14 grader.


I måndags fick vi en annorlunda, men riktigt spännande uppgift. Det är en kostymuppgift istället för en modeuppgift då vår nuvarande gästlärare, Cilla Rörby, är kostymör. Vi ska göra vår egna "Pippistory". Vi ska alltså arbeta om karaktärerna i Pippi Långstrump och endast utgå utifrån karaktärsdragen och inte hur vår "minnesbild" av Pippi ser ut. Så förvänta er något långt ifrån omaka strumpor, rött hår och fräknar ^^

4 comments:

Anonym sa...

LOVE!! den rosa är så snygga <3
//danielle

Cocco sa...

Åh wow va häftig uppgift! :D
underbara skor <3 tänk om man kunde göra egna...

Anonym sa...

Hej! Jag kom åt din blogg genom facebook och kan inte låta bli att lämna en liten kommentar om dina bilder. De är jättefina, väldigt kreativt och ja fina återigen. Hoppas du kommer in på den skolan du söker.

/Viola
(kompis till Micke)

Nhina sa...

Tack för alla era fina kommentarer! ^^

Skicka en kommentar