Kreativa processer

(weheartit.com)

Beckmansproverna släpptes ju som sagt i måndags, och om du inte redan läst dem så går de att finna här: Beckmans ansökan

Det var minst sagt blandade känslor som vällde ur mig när jag läste dem. Att de är väldigt lika förra årets uppgifter var ett stort minus, då tänker jag främst på uppgiften om Hållbart mode. Självklart förstår jag varför den finns med. Men det var inga glädjeskutt jag tog när jag insåg att det skulle bli till att göra om samma arbetsprocess som förra året. Fast vid närmare eftertanke så kanske detta är en utmärkt möjlighet att visa att man utvecklats och hoppa över misstagen man gjorde sist, med andra ord en andra chans.

Allt detta är väldigt spännande och att vara mitt uppe i en kreativ process är underbart, men samtidigt kan vardagslivet bli lite lidande när du konstant är mottaglig för idéer. Dt gör bl.a. att man blir lite disträ, inte kan laga en måltid i fred utan att behöva gå tillbaka till skrivbordet för att skriva ner något eller liknande saker. Sådant resulterar i allt från överkokt spaghetti och total röra i hemmet till att man inte kan gå utanför dörren utan ett block med sig för att inte nämna alla post it lappar som är överallt där de inte ska vara ^^

Men i helgen blir det inspirationsresa till Berlin och en ännu större resa blir det om några månader för då åker jag till Tokyo med Katja! ^^

0 comments:

Skicka en kommentar