Färgåtergivning


Det är minsann väldigt bekvämt att jobba med mönster i Adobe Illustrator eftersom man kan med endast ett klick få exakt den nyans man vill ha på sina mönster. Det är himmeln för oss som inte är så bra på att blanda själva med gouachefärg. Tyvärr är det inte lika lätt när man ska försöka få det printat och diverse saker så som färgåtergivning och skrivare kan krångla till det. Men jag har åtminstone knåpat ihop mönstret, nu gäller det bara att få det utskrivet på skolan skrivare i hopp om att de har bättre färgåtergivning än min lilla här hemma.

YSL SS/11, style.com

Uppgiften vi fick var att välja en vår/sommar 2011 kollektion från någon av de större modehusen som hållit visning i en större modestad. Utifrån den kollektionen skulle vi sedan skapa ett mönster som passade in/kompletterade den redan befintliga kollektionen. Jag valde Yves Saint Laurents kollektion som går i mycket svart men med många färgklickar och ett mönster som antingen skulle kunna vara stenar eller små myrstackar enligt mig.

Egentligen hade jag helst kört på mönstret här under, men i uppgiften var man tvungen att skapa ett mönster med minst 3 färger så då sprack ju den idén. Men relativt nöjd är jag ändå. Det enda jag hade kunnat önska är att jag hade kunnat/hunnit göra det i gouache.

0 comments:

Skicka en kommentar