Tantvarning!


Som sagt innan har jag tagit ett ordentligt lov och firat med familj, druckit lite bubbel och ätit gott på diverse restauranger. Men när jag inte har gjort det har jag stickat och bakat (känn tantvibbarna här alltså ^^). Nu är snart klar med raggsockorna till Robin och jag börjar stilla fundera på vad jag ska ta mig an sedan. Förslag kanske?

Lite annat som man också hinner med när man är ledig och har lite mer fritid än vanligt är bl.a. att sy kuddfodral, tänka tanken att det är nog dags att hänga upp tavlorna på väggen eftersom vi nu, tack vare Robins fina familj, har hål i väggarna som vi kan sätta plugg i. Jag ska bara köpa plugg och skruv först. Dessutom färgade jag håret till en ytterst mörkbrun nyans som nästan fick mig att falla av (den icke existerande) stolen i förvåning då jag snarare förväntat mig en mellanbrun nyans istället för gränsande till svart. Men ge mig en vecka eller två så har jag nog vant mig lite.


Ett annat mycket viktigt inslag i ledigheten är att baka. Jag fick söta kritor kombinerat med smarties av Joe häromdagen och ad resulterade inte det i om chocolate chip cookies med smarties såklart! Sedan bakade jag även blåbärsmuffins med Emelie som blev väldigt goda och gav en lite nostalgisk sommarfläkt, även om bären var frusna. För faktiskt längtar jag till sommaren, till att baka bärpajer och allt sådant där härligt, trots att jag älskar vintern. Dock tycker jag att plusgrader ska vara bannlysta tills slutet på februari, för när det är vintermånader så ska det vara vinter med snö tycker jag och inte äcklig slask som hotar på löpsedlarna.

0 comments:

Skicka en kommentar