Inspiration work


 Nu när det börjar bli tö och sådant tråkigt så går jag och längtar efter en riktig vinter. Jag klagar inte, det har ju faktiskt varit en fint vinter fram tills nu. Så jag är sugen på att sy en jacka, eller två rättare sagt. En vinterkappa och en lite tunnare vårjacka. Problemet är att jag inte riktigt har tid att sy en vårjacka tills våren så jag kanske ska satsa på en vinterkappa tills nästa vinter. Vilket på ett sätt känns lite tråkigt för då skulle det A) vara jätte lång tid tills jag skulle få använda den och B) lite löjligt att behöva börja sådär 11 månader innan. Men det tills trots så vill jag nog faktiskt ha en ny fin egentillverkad vinterkappa tills nästa vinter.


Medan jag går och drömmer om en vinter utan tö så håller jag även på med att klippa och klistra kollage till min senaste Beckmans uppgift, en kollektion med temat "Manligt & Kvinnligt". Så här ska det blandas lite hej vilt mellan det feminina och maskulina, gränsa till androgyn osv. Mina tankar förs dessutom till exotiska fåglar där hanarna har vackra fjäderskrudar för att attrahera en partner, Pardis fåglar kallas många av dem vilket Robin har lärt mig idag. Så lite fåglar har det blivit idag också ^^ Dock tänker jag inte gå med på Robins förslag att skaffa en papegoja.

0 comments:

Skicka en kommentar