Raggsockor


Robins raggsockor är äntligen klara! Till en man med stora fötter så tar det ju lite längre tid än när man stickar till sig själv. Men imorgon så hämtar jag hem nästa projekt från jobbet. Och det är ett långsiktigt projekt på jag säga och jag hoppas verkligen att jag kommer att göra klart det! Jag ska sticka en söt kofta i ett jätte härligt klarrött ullgarn. Det enda lilla problemet som kanske sätter käppar i hjulet är att det ska stickas med stickor nummer 3. Så det lär ju ta ännu längre tid än Robins raggsockor må jag säga ^^

I går var jag ju på jakt efter fjädrar och jag måste säga att det gick långt mycket lättare än väntat eftersom Panduro hade ganska passande fjädrar som passerade testet haha. Dock är de lite större än jag hade tänkt mig, men det ska nog gå bra ändå. Hela dagen idag har spenderats med att göra plaggskisser så nu är det nästan avklarat också, såvida jag inte bestämmer mig för att lägga till en outfit. Det är minimum med tre stycken och jag kan nog lägga till en till om jag vill, så vi får se på måndag hur det blev med det!

2 comments:

Unknown sa...

Hej Nhina!
Så du fick till det med hälen, var det en annan beskrivning eller den första som du fått kläm på?

Låter spånnande med antagningsproverna, verkar dom svåra?

Det verkar iaf som att du trivs och har det bra, så det behöver jag inte fråga ;)

Ha det så gott och lycka till med proverna (som jag är nyfiken på), kram från
Anneli

Nhina sa...

Tack Anneli!
Jag fick modifiera mönstret jag ade men nu så går det bra och jag kan nästan sticka dem i sömnen haha ^^

Nja Nyckelviken har inte så svåra antagnignsprover utan det handlar mer om att sätta ihop en passande portfolio. Jag tänkte berätta mer om proverna snart, när jag sätter igång med dem, för tills imorgon har jag en kollektion som jag måste göra klart först ^^

Skicka en kommentar