Nålar utan tråd


Jag kom ju aldrig för mig att fotografera mina julklappar ordentligt, men de var fina allihopa, men den av de finaste är ju polaroidkameran jag fick av Robin. Den är vit, söt och är rolig att ta bilder med. ^^
När den inte är ute på strapatser så bor den i vår kamerahylla bland Robins alla andra kameror.

Idag börjar Beckmans och det ska bli roligt att komma igång och jobba igen. Eller ja det var ju egentligen meningen att jag skulle målat, sytt osv. under jullovet, men det blev inte riktigt i den mängd som jag hade planerat. Men jag har tecknat, stickat och sytt lite grann åtminstone. Men kjolen som jag börjat på får läggas på hyllan tills jag köpt mellanlägg, eller hittat det som jag är bombsäker på att jag har här i lådorna någonstans. Jag vet bara inte exakt vart det ligger just nu.

Att komma tillbaka efter julen känns också lite läskigt måste jag erkänna. Nu är det allvar, eller ännu mer än innan för snart så kommer ansökningsprover att läggas upp och då blir det fart på det kreativa vare sig jag vill eller inte. Jag har fortfarande inte bestämt riktigt vilka skolor jag vill söka. Så det känns lite jobbigt att det börjar dra sig närmare med stormsteg. Men så länge får jag nöja mig med att det ligger några veckor fram i tiden och ägna mig åt att öva, öva och öva på allt det där jag behöver öva på, vilket är rätt mycket.


Men jag har idag gjort en bra sak, draperat lite på min provdocka som jag köpte innan jul. Jag ska inte att jag är speciellt duktig, eller van vid att drapera, men det är roligt och framförallt givande då man bokstavligt talat skapar, modellerar fram plagget direkt. Så mer drapering ska jag klämma in på schemat nu i vår!

2 comments:

the Stains of Fashion sa...

jag har en exakt likadan provdocka! har inte du haft någon innan?!! jättefint!

Nhina sa...

Åh har du? Nej jag har ju tänk i flera år att skaffa en men det har inte blivit av tills nu, men jag är nöjd med att äntligen ha fått tummen ur och skaffat den ^^

Skicka en kommentar