A Week in Paris


Här kommer lite bilder ifrån vår Paris vistelse. Som sagt tidigare så kan jag inte avslöja vad som hände hos Khadi & Co än men det kommer i sinom tid. Vi hade ju lite annat för oss också som jag däremot kan dela med mig av. Det blev endel mat, vin och strosande i Marais. 


På American Apparel kunde man köpa barn om man ville, vilket vi tyckte var lite lustigt. 
Jag är glad att jag för en gångs skull tog dokumenterings ansvaret på allvar. Jag hade kameran med mig  under nästan hela resan. Dock glömde jag den på hotellet under torsdagen då vi gick på de flesta visningar, vilket jag ångrar rejält.

På torsdagskvällen åt vi couscous på en Marockansk restaurang och till efterrätt åt vi lite orientaliska kakor. Det kändes lite lyxigt när man fick in hela fatet och kunde välja fritt bland alla olika sorter. Jag tog en liten strut gjord på pistagenötter som var väldigt god.



På fredag förmiddag hade Junya Watanabe visning och då hade jag faktiskt med mig en ordentlig kamera. Men jag vet inte om bilderna blev så mycket bättre ändå. Det går ju inte att jämföra med pressens bilder, men det är kul att ha tagit några egna att spara som minnen.


Det fanns lite gatukonst lite här och var och vem blir inte nostalgisk när man får se lite kylskåpsmagneter, det politiska budskapet till trots.



Efter att vi avslutat projektet med Khadi & Co så hade jag och mamma en mycket angenäm weekend i Paris. Vi åt bl.a. musslor och fisksoppa med glass till efterrätt den första kvällen.
För att även inmundiga lite kultur begav vi oss till Centre Pompidou där vi tittade på konst från början av 1900-talet och fram till nutida verk.





Resan avslutades med en bild framför Eiffeltornet, som enligt mig är något överskattat, men det är fint på kvällen när det lyser upp gatorna i Paris. Januari är knappast den bästa månaden att besöka Paris på så jag är fast besluten att komma tillbaka på våren eller sommaren, förhoppningsvis inom en inte allt för avlägsen framtid.

1 comments:

leonie sa...

andra killen till vänster är min kompis daniel från berlin!!!!! från watanabe showen!! liten värld! vad roligt!

Skicka en kommentar