Extending the Library


Eftersom jag glömde endel julklappar i Lindesberg så fick jag ju inte berättat om den finfina boken till höger som jag fick av Robins föräldrar i julklapp, Vintage Fashion. Det är en alldeles underbar bok med massor av fina bilder och trevliga texter om kläder från La Belle Époque och fram till 1980-talet. Boken till vänster, The Fashion Designer's Textile Directory, fick jag hämtat ut idag från posten och kommer väl till pass nu när vi har vår materialresearch uppgift. Det enda man saknar med boken är ju faktiska tygprover på alla de material de går igenom, men det är nog att önska förmycket. Sådan lyx var däremot möjlig på 60-talet vet jag då vår duktiga skolbiblotekarie visade mig superfina inspirationshäften utgivna av Vogue(?) ifrån 60-talet med illustrationer, fotografier, tygprover och färgpaletter. Tänk om man kunde få sådant idag!

0 comments:

Skicka en kommentar