London 2011


Jag och Joe spenderade en helg med att vandra genom London, dricka afternoon tea och äta väldigt mycket mat. Det var väldigt trevligt och vi hade en sådan tur med vädret att det var strålande solsken hela tiden. Så vi promenerade genom hela London tills vi inte orkade stå upp längre och då satte vi oss ner på en pub för att smaka öl, eller äta lite mer. Vi hittade några fina affärer, speciellt denna tygaffären var en av mina favoriter men det blev tyvärr inget tyg som fick följa med hem.


Sedan åt vi en femrätterslunch i China town för att testa mat som var långt ifrån den försvenskade kinamaten som serveras här hemma i Sverige.



Till middag en av dagarna blev det handdragna nudlar och vegetariska dumplings. Åh så mycket god mat det finns! ^^ Joe blev dessutom glad när det föll sig in att han var hungrig men inte jag. Då blev det ett efterlängtat besök på KFC haha.




På söndagen promenerade/åkte vi ut till Brick Lane där Johanna tipsat oss om Sunday Up Market vilket var väl värt ett besök! Jag är ju super dålig på att ta bilder, men det var en stor marknad med massor av vintage, små designers, mat och intressanta saker till salu.

 Lite av de saker som jag köpte med mig hem är ett halsband från en av smyckedesignerna på Sunday Up Market, en Aid Japan t-shirt, en väska och lite böcker. Jag fick faktiskt den ena Pattern Magic boken av Joe i en tidig födelsedagspresent. Det tyckte jag var väldigt sött av honom! ^^ Pattern Magic är förövrigt två inspirerande och roliga böcker om intressant och experimentell mönsterkonstruktion som jag kan rekommendera, även om de engelska översättningarna är sisådär så är bilderna nog till att inspirera en!



Joe bjöd mig på ännu mer intressant kinesisk mat vilket innefattade efterrättsdrinken som smakade kokos eller mango men geleiga små kulor i och hela bitar med mango. Intressant och annorlunda! Dock har jag aldrig varit så förtjust i gelekonsistenser...


En av resans höjdpunkter var när vi tog oss ut till Kensington Palace och drack afternoon tea. Åh så härligt det var! Utsikten var otroligt fin och man önskade att man kunde göra sådan här varje eftermiddag. ^^





Men tillslut var det dags att åka hem och vi avslutade vistelsen på ett litet italiensk café där de serverade hemskt goda paninis och enligt Joe gott kaffe. Jag kan försäkra att vi faktiskt åt lite brittiskt också då jag åt en medelmåttig, men gigantisk fish'n'chips till middag en kväll. Det är faktiskt ganska otroligt vad mycket man kan hinna med under några få dagar även om man kanske inte hinner allt man tänkte göra från början så blir det ändå väldigt bra i slutändan med massor av fina minnen!

1 comments:

Anonym sa...

Gud vilken underbar tesil! (det gäller att lägga märke vid detaljer)
Och det måste verkligen vara längesedan du hade så märkt hår senast!

Skicka en kommentar