Fina 50-talet


De senaste dagarna har jag bl.a. ägnat åt att skissa på en klänning som jag tänkt sy av ett av mina tyger som jag hittade i garderoben/skattgömman. På jobbet springer jag bort till knapphyllan mellan kunderna för att försöka komma på vilken knapp som skulle passa bäst och snart tror jag att jag har fått ihop det hela. Det är inte tänkt att bli något särskilt imponerande eller nyskapande men en fin ullklänning till hösten kan väl inte vara fel?

Något jag annars måste bli bättre på är att göra bakgrunder. Min inspiration brukar oftast tyvärr sluta vid skorna och sedan blir det kanske något form av golv som mina modeller får står på. Skärpning Nhina, detta måste åtgärdas! ^^


Sedan passade jag även på att göra en till illustration till utställningen på F12. Inte för att vi ska visa några illustrationer, men det kändes ändå roligt att göra en ordentlig illustration av det hela. Utställningen är för övrigt numera döpt till Shock och snart kommer affischer och facebook event så håll utkik!

0 comments:

Skicka en kommentar