Kreativa svackor


Det har varit lite dåligt på den kreativa fronten här hemma den senaste tiden. Det är inte det att jag inte försökt, men det har helt enkelt inte blivit något vidare bra av det. För det mesta har jag bara kladdat i min lilla skissbok för att hålla igång och teckna dagligen så den är till stor del fylld av tunnelbanekladd vilket innefattar en del anonyma fötter, ryggar osv. På ett sätt kanske det räcker för att få in tecknar vanan men det är inte riktigt lika tillfredsställande som att faktiskt åstadkomma något ordentligt som känns värt att visa. 

Hur frustrerande det än må vara så kan jag inte låta bli att tycka att det ändå är bra. För jag har hellre en liten svacka och vilar nu innan skolstarten än att jag får tecknarkramp när den väl har börjat. Nu har jag i stort sett en hel månads ledighet innan skolan börjar och jag har planer på att avverka några av böckerna om sömnad och mönsterkonstruktion som jag införskaffat samt att hinna sy lite till så att jag minskar tygförrådet här hemma.

0 comments:

Skicka en kommentar