A trip to London



Onsdagen var en lång dag då klockan stod på 03:45 då Mode och Visuell kommunikation ettorna tog en dagstripp till Victoria and Albert Museum i London för att titta på den nuvarande utställningen om Postmodernismen. Utställningen var intressant, välgjord och för ynka 2 pund fick man verkligen valuta för pengarna. Dessutom passade jag på att göra en snabbvisit till den smockfulla utställningen "The Power of Making" som även är något jag kan rekommendera.

Postmodernismen är ju ett ganska brett och svårdefinierat begrepp men jag tyckte ändå att utställningen hade fått med det viktigaste även om jag själv känner att jag kanske inte har riktigt klart för mig än vad som definierar postmodernismens slut. 

Efter V&A rusade vi vidare för att hinna med en publunch, Harrods, besök på Martin Margiela, Vivienne Westwood, Issey Miyake och Yohji Yamamoto. Inte att förglömma är ju såklart ett glas ale på en gedigen pub men det sista hoppade jag då jag inte är så förtjust i jästa drycker men det är ändå mysigt att insupa atmosfären. Det blev flertalet mackor ifrån Pret för min del och sedan var vi tillbaka på flyget igen och landar i Sverige lagom till att sista tunnelbanan precis gått. Men en mycket bra och fullspäckad dag har det minnsann varit! 






1 comments:

Fröken Cocco Sohl sa...

Fan va kul :D Älsar att London är så nära att man faktiskt kan göra ett dagsbesök! .. Även om det blir en väldigt lång dag haha.

Skicka en kommentar